FAQ

Jak wygląda instalacja łącza?

  • W blokach i budynkach wielorodzinnych światłowód prowadzony jest ze skrzynki umieszczonej na klatce schodowej do mieszkania klienta i zakończony gniazdkiem.
  • W domkach jednorodzinnych światłowód doprowadzony jest w specjalnej rurce zakończanej gniazdkiem.

Instalacja światłowodowa zakończona jest gniazdkiem, do którego podłączone jest urządzenie abonenckie tzw. ONU. Światłowód ma zaledwie kilka mm grubości i łatwo go poprowadzić w rogach ścian, przy podłodze lub ukryć w listwach przypodłogowych. Podczas instalacji dokładamy starań aby wszystkie przewody poprowadzić zgodnie z zaleceniami technicznymi przy tym zachowując estetykę.

Czy do każdej usługi E-CHO musi być przeciąganie oddzielne łącze?

Nie. Do klienta przeprowadzany jest jedynie kabel światłowodowy.

Co to jest ONU?

Optyczna jednostka sieciowa. Urządzenie, do którego podłączony jest światłowód. Z urządzenia tego rozchodzą się sygnały dla urządzeń końcowych użytkownika w zależności od wykupionych usług, np. dekoder telewizji, telefon stacjonarny, komputer bądź router. Urządzenie ONU może pełnić również funkcję routera WiFi.

Co to jest dekoder telewizji IPTV?

Urządzenie cyfrowe, niewymagające instalacji antenowej, podłączany jest do ONU za pomocą typowego kabla komputerowego, tzw. „Skrętki”. Dekoder umożliwia odbiór programów TV i radiowych w jakości cyfrowej w standardzie Full-HD. Posiada przydatne funkcje: pauza, cofanie i nagrywanie programów telewizyjnych.

W jaki sposób obsługuje się Telewizję E-CHO?

Informację o działaniu Telewizji E-CHO uzyskasz w instrukcji obsługi, dostępnej w wersji PODSTAWOWEJ [KLIKNIJ TUTAJ] oraz w wersji z NAPISAMI [KLIKNIJ TUTAJ].

Czy mogę obejrzeć nagrany program na tablecie lub komputerze?

Niestety, nie ma takiej możliwości.

Czy do dekodera potrzebny jest zewnętrzny dysk?

Nie. Nagrane programy przechowywane są na serwerze E-CHO.

Czy można zmienić kolejność kanałów?

Tak, poprzez menu ustawień w dekoderze.

W jaki sposób zabezpieczyć niektóre kanały przed dostępem dzieci?

  • ograniczenie dostępu do materiałów przeznaczonych dla osób w różnym wieku:
    Menu główne -> Ustawienia -> Zabezpieczenia -> Blokada Rodzicielska.
  • zabezpieczenie każdego kanału Pinem Rodzicielskim.
    Menu Ustawienia -> Kanały telewizyjne (podanie PINu rodzicielskiego) -> Porządek wszystkich kanałów-> Ręczna konfiguracja: Kłódką widoczną po prawej stronie nazwy kanału włączamy lub wyłączamy blokadę rodzicielską.

Czy możliwa jest zmiana PINu?

Tak, zmianę można wykonać poprzez Menu główne -> Ustawienia -> Zabezpieczenia (wymagane jest  podanie poprzedniego PINu).

Co zrobić w razie utraty PINu Rodzicielskiego / PINu Zakupów.

Należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.

Jak zatrzymać swój numer telefonu stacjonarnego?

Wystarczy mieć ze sobą ostatni rachunek u danego operatora na którym znajduje się numer ewidencyjny klienta oraz dowód osobisty. Opiekun klienta przygotuje formularz przeniesienia numeru do firmy E-Cho, od klienta jest tylko wymagany podpis, całą formalność załatwia opiekun klienta.

Gdzie należy zgłaszać usterki?

Usterkę można zgłosić w Biurach Obsługi Klienta E-CHO (Choszczno, Barlinek, Kalisz Pomorski) lub  poprzez kontakt telefoniczny z  Infolinią pod numerem  95 715 9000 (Pn-Pt 8-17, Sb 9-21, Nd i Święta 12-21).