Pytania i odpowiedzi
Wszystkie
Poniżej znajdziesz listę wszystkich najczęściej zadawanych pytań i nasze odpowiedzi.
Internet
Masz problemy z Internetem? Odpowiedzi i rozwiązanie znajdziesz w tym miejscu.
Telewizja
Instrukcja obsługi telewizji. Wszystko dla Twej wygody w odbiorze.
Telefon Stacjonarny
Masz problemy z Telefonem? Odpowiedzi i rozwiązanie znajdziesz w tym miejscu.
E-BOK
Jak zarządzać swoim kontem w E-BOK? Krok po kroku znajdziesz każdą odpowiedź.
Przeniesienie usług
Zmieniłeś miejsce zamieszkania i chcesz dowiedzieć się jak przenieść usługę? W tym miejscu wszystko wyjaśnimy.
Umowy
Jak przedłużyć umowę? Gdzie znajdę cenniki i regulaminy? Jak zwrócić sprzęt? Kliklij i sprawdź odpowiedzi na wszystkie pytania.
Płatności
Nie wiesz jak dokonać płatności za usługi? Nie wiesz na jaki numer rachunku opłacić fakturę? Tutaj znajdziesz wszystkie odpowiedzi.
Instalacja i montaż
Jak wygląda montaż usług? Ile czasu trwa podłączenie i jak długi czas oczekiwania jest na jej podłączenie? Zajrzyj po odpowiedzi.
Pozostałe
Tutaj znajdziesz informacje takie jak dostępność usług E-CHO pod Twoim adresem.
Pytania zadawane przez naszych klientów
Czy osiągnę prędkość 1 Gb/s po kablu?
Jak długo trwa instalacja?
Średni czas instalacji waha się między 2-3 godziny, lecz wszystko jest oceniane na podstawie rodzaju zabudowy, wymagań technicznych i rodzaju podłączanych usług.
Czy mogę zmniejszyć pakiet usług i obniżyć koszty?
Jedynie w momencie, gdy umowa zbliża się do przejścia na czas nieokreślony, gdy jest możliwe przedłużenie umowy.
Czy cesja umowy jest bezpłatna?
Nie, opłata za wykonanie cesji wynosi 49.00 zł
Jak wykonać cesję umowy?
Należy odbyć wizytę w jednym z Biur Obsługi Klienta. Podczas wizyty koniecznie obecny musi być Cedent oraz Cesjonariusz.
W jaki sposób zmienić dane na umowie?
Podpisując stosowny aneks w jednym z Biur Obsługi Klienta.
Czy mogę odstąpić od umowy/aneksu?
Jedynie gdy są zawarte poza lokalem, zgodnie w okresie 14 dni od zawarcia umowy/aneksu klient może odstąpić od nich bez konsekwencji.
Jak zwrócić sprzęt?
Należy zdać go w jednym z Biur Obsługi Klienta (dokładny spis zwrotu klient otrzymuje w momencie złożenia wypowiedzenia umowy w Biurze Obsługi Klienta).
W jaki sposób mogę przedłużyć umowę?
Umowę można przedłużyć w jednym z Biur Obsługi Klienta lub kontaktując się z Infolinią pod numerem 95 715 9000.
W jaki sposób mogę podpisać umowę?
Umowę można zawrzeć w jednym z Biur Obsługi Klienta, dzwoniąc na Infolinię pod numer 95 715 9000 (podpisanie umowy podczas umówionej instalacji usług) lub składając zamówienie na stronie internetowej Operatora.
Czy mogę dokupić usługę do już trwającej umowy?
Tak, do trwającej umowy jest możliwość dobrania dodatkowych usług np. Router Wi-Fi, Wi-Fi Deco, Multiroom, Pakiety Premium.
Jak wygląda procedura rezygnacji z umowy?
Należy złożyć wizytę w jednym z Biur Obsługi Klienta z aktualnym dowodem osobistym.
Czy mogę zrezygnować z jakiejś usługi w trakcie trwania umowy?
Jedynymi usługami jakie są dostępne do rezygnacji w trakcie trwania umowy są opcje dodatkowe takie jak Router Wi-Fi, Multiroom, bądź pakiety premium, jeśli nie wiążą się z regulaminem oferty promocyjnej, które mogą uniemożliwić rezygnację z nich przez cały okres trwania umowy.
Czy mogę zawiesić usługi i na jaki okres?
Tak, jest to możliwe. Gdy zawarta umowa przechodzi na czas nieokreślony, istnieje możliwość zawieszenia umowy na okres do 6 miesięcy.
Kończy mi się umowa – co muszę zrobić?
Należy skontaktować się z Infolinią bądź odwiedzić jedno z Biur Obsługi Klienta w celu podjęcia dalszych decyzji.
Czy jest możliwość dokupienia modemu Wi-Fi do trwającej umowy?
Tak, jest to możliwe aneksując dotychczasową umowę o opcję Routera Wi-Fi.
Co jest potrzebne do zawarcia umowy?
Należy podsiadać aktualny dowód osobisty. Jeśli osoba zawierająca umowę jest obcokrajowcem, to do zawarcia umowy potrzebne będą następujące dokumenty:
- aktualny paszport/wiza pobytowa
Dzwoniąc na mój numer ukazuje się komunikat „Abonent czasowo niedostępny”.
Sprawdź czy aparat telefoniczny jest prawidłowo podłączony. W przypadku dalszych problemów skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta lub z Infolinią.
Jak utworzyć listę ulubionych kanałów na dekoderze?
Należy wejść w ustawienia, następnie:
- Wejść w zakładkę TELEWIZJA.
- Wejść w opcję ZARZĄDZANIE KANAŁAMI (po wejściu należy wpisać kod pin, dostępny w umowie).
- Wejść w opcję STWÓRZ NOWĄ LISTĘ KANAŁÓW.
Czy mogę wymienić pilot?
Jeśli pilot od dekodera jest niesprawny, to po ocenie Biura Obsługi Klienta pilot będzie dostępny do wymiany płatnej bądź bezpłatnej w zależności od tego, czy pilot został uszkodzony fizycznie (pęknięcia lub zalanie).
Czy mogę wymienić dekoder?
W razie problemów technicznych, które będą potwierdzone przez Dział Techniczny, tak, dekoder będzie miał dostępną bezpłatną wymianę.
Czy mogę oglądać materiały archiwalne wyemitowane w przeszłości przez E-CHO TV?
Niektóre nagrania są dostępne na kanale Telewizja Choszczno w serwisie YouTube. Również jest możliwość zakupienia płyty z danymi nagraniami.
Jak mogę odbierać program z ogłoszeniami?
Podłączając usługę Telewizji Operatora E-CHO w swoim domu.
Jak mogę oglądać program lokalny?
Podłączając usługę Telewizji Operatora E-CHO w swoim domu.
Czy mogę oglądać telewizję E-CHO w Internecie?
Nie, telewizja E-CHO jest tylko i wyłącznie dostępna w oparciu o instalację u klienta łącza światłowodowego. Dostęp do Telewizji E-CHO nie jest dostępny w Internecie.
Czy dekodery telewizji E-CHO działają bezprzewodowo?
Nie, dekodery są podłączone kablem ethernetowym z końcówką RJ45.
Czy jest możliwość zamówienia audytu sieci?
Tak, jest możliwość zamówienia audytu sieci. Koszt audytu wynosi 123.00 zł
Co zrobić z nadpłatą na koncie?
Nadpłata może pozostać na poczet rozliczenia przyszłych faktur. Jeśli chcesz wypłacić sumę nadpłaty, należy złożyć pismo do Biura Obsługi Klienta, w którym zawarte będzie konto, z którego są dokonywane opłaty, by móc zatwierdzić dokonanie zwrotu pieniędzy.
Czy jest możliwość wydłużenia terminu płatności faktury?
Tak, należy połączyć się z Infolinią, gdzie będzie możliwość przełączenia do Działu Rozliczeń, by móc ustalić indywidualnie termin płatności.
Czy jest możliwe rozłożenie zadłużenia na raty?
Możliwości rozłożenia zaległych płatności na raty są indywidualnie oceniane poprzez kontakt z Działem Rozliczeń.
Jaki jest termin płatności faktury?
Termin płatności faktur jest oznaczony do 15 dnia każdego miesiąca.
Czy mogę otrzymać fakturę listownie?
Tak, jest taka możliwość. Należy zawrzeć to w umowie, bądź aneksie do umowy z dodatkowym kosztem miesięcznym w wysokości 5 zł.
Na jaki czas podpisywana jest umowa?
Umowa z Operatorem E-CHO jest zawierana na okres 12 i 24 miesięcy.
Nie mogę zalogować się do E-BOK.
Upewnij się, że jesteś zalogowany do sieci Operatora E-CHO, ponieważ serwis E-BOK jest dostępny tylko przy zalogowaniu do sieci E-CHO na łączu bezprzewodowym lub kablowym.
Jeśli jesteś połączony do sieci E-CHO, sprawdź, czy prawidłowo wpisujesz dane do logowania (nazwa użytkownika i hasło; uwaga na wielkość znaków!).
Czy mogę przedłużyć umowę w E-BOK?
Nie, przedłużenie umowy jest możliwe po kontakcie z Infolinią, bądź w jednym z Biur Obsługi Klienta.
Co to jest E-BOK?
Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, serwis z dostępem do danych klienckich, takie jak umowy, finanse.
Ile kosztuje przeniesienie usług na inny adres?
Standardowy koszt przeniesienia usług to 299 zł. Istnieje możliwość indywidualnej wyceny w zależności od adresu, który będzie adresem przeniesienia usług.
Czy mogę przenieść usługi na inny adres?
Tak, jeśli dany adres jest w zasięgu sieci.
Chcę przenieść usługę na inny adres, jak mam to zrobić?
Skontaktuj się z Infolinią, bądź odwiedź jedno z naszych Biur Obsługi Klienta, gdzie dokonana zostanie weryfikacja dostępności danego adresu pod potencjalne przeniesienie usług.
Ile kosztuje przeniesienie numeru telefonu?
Usługa przeniesienia numeru telefonu jest bezpłatna.
Czy mogę przenieść swój numer telefonu?
Tak, wystarczy przyjść do jednego z Biur Obsługi Klienta i wraz z Konsultantem wypełnić stosowny formularz przeniesienia numeru. Cały proces przeniesienia numeru jest wykonywany przez Operatora E-CHO.
Jak przenieść numer telefonu?
Wystarczy przyjść do jednego z Biur Obsługi Klienta i wraz z Konsultantem wypełnić stosowny formularz przeniesienia numeru. Cały proces przeniesienia numeru jest wykonywany przez Operatora E-CHO.
Czy mogę oglądać telewizję na kilku telewizorach?
Tak, w ofercie Operatora E-CHO jest dostępna opcja Multiroom.
Czy muszę mieć dekoder, aby oglądać telewizję?
Tak, aby oglądać Telewizję u Operatora E-CHO konieczny jest dekoder IPTV, który jest podłączany w trakcie podłączenia usługi u klienta.
Co zrobić, gdy dekoder nie reaguje na pilota?
W pierwszej kolejności zweryfikuj baterie w pilocie. Jeśli po wymianie baterii dekoder nadal nie reaguje na pilota, proszę zrestartować prądowo dekoder.
W przypadku niepowodzenia, skontaktuj się z Infolinią, bądź udaj się do najbliższego Biura Obsługi Klienta.
Czy mogę zakupić do oferty usługę Deco Wi-Fi Mesh?
Tak, usługa Deco WiFi Mesh jest dostępna do każdej z ofert na usługę Internetu.
Co to jest Deco Wi-Fi Mesh?
Deco wykorzystuje kilka urządzeń do stworzenia jednolitej sieci Wi-Fi. Pożegnaj słaby sygnał i martwe strefy na zawsze!
Dzięki zaawansowanej technologii Mesh urządzenia automatycznie przełączają się, gdy przemieszczasz się po domu, co umożliwia stworzenie jednolitej sieci i korzystanie z najszybszych dostępnych prędkości. System Deco udźwignie największe obciążenia i najbardziej intensywny ruch sieciowy, zapewniając połączenia bez opóźnień nawet 100 urządzeniom jednocześnie. Kontrola rodzicielska pozwala na monitorowanie czasu spędzanego w sieci i kontrolowanie treści przeglądanych przez wszystkich domowników.
Czy mogę zablokować czasowo dostęp do Internetu?
Tak, opcja czasowej blokady dostępu do usługi Internetu jest dostępna w serwisie E-BOK.
Czy mogę wymienić modem?
Jeśli sprzęt nie działa prawidłowo, wymiana jest bezpłatna. Potwierdź to, kontaktując się z Infolinią.
Czy mogę podłączyć swój router do modemu E-CHO?
Tak, w zależności od ustawionego profilu w systemie E-CHO w portach od Lan 1 do Lan 4 kablem ethernetowym można podłączyć swój router.
Co to jest kanał Wi-Fi i jak go zmienić?
Każde pasmo podzielone jest na określoną liczbę kanałów.
Jeśli na danym kanale działa wiele sieci WiFi, jakość Twojego połączenia bezprzewodowego może się pogorszyć. Dlatego zalecamy zmianę na inny kanał, który jest najmniej zakłócony.
Standardy Wi-Fi.
Działanie sieci WiFi zależne jest również od jakości urządzeń wysyłających (np.: router) i odbierających (np.: laptop) oraz od ich konfiguracji.
Standardy sieci WiFi określają maksymalne prędkości przesyłania danych, a także odbierania ich od urządzeń podłączonych do sieci.
Jeśli chcesz korzystać komfortowo z WiFi na telefonie, wybierz ten zgodny ze standardem 802.11ac (WiFi 5) lub 802.11ax (WiFi 6), który jest kompatybilny wstecz.
Jakie są różnice między siecią 2.4GHz i 5GHz – które pasmo wybrać?
Pasmo 2.4GHz charakteryzuje się:
Prędkość – niska w warunkach domowych max 80 Mb/s;
Stabilność – niska, częste zakłócenia i przerwy w odbiorze usługi;
Ping – podlegający częstym i dużym odchyleniom, praktycznie uniemożliwiający rozrywkę gry typu online;
Pasmo 5GHz charakteryzuje się:
Prędkość – wysoka w warunkach domowych nawet do 700 mb/s;
Stabilność – wysoka, jeżeli tylko sygnał jest prawidłowy jakościowo zbliżona do połączenia przewodowego;
Ping – niski i stabilny, umożliwiający nawet rozrywki online;
W jaki sposób mogę poprawić jakość sieci bezprzewodowej Wi-Fi?
Zmiana miejsca ustawienia routera:
Umieścić urządzenie w centralnej części mieszkania, dzięki czemu sygnał będzie docierał i działał stabilniej w większej ilości pomieszczeń;
Usuń wszelkie przeszkody w jego otoczeniu, szczególnie elektronikę;
Jeśli urządzenie ma antenki, zmień ich propozycję;
Zmiana kanału sieci na stronie konfiguracji routera.
Zmiana na opcję WiFi Deco M4.
Co ma wpływ na jakość mojej sieci?
PAMIĘTAJ!
Nie umieszczaj routera w szafkach ani pod meblami;
Nie przesłaniaj go innymi przedmiotami;
Najlepsze parametry uzyskasz jak urządzenie odbiorcze będzie w odległości ok. 20 cm od urządzenia nadającego sygnał WiFi;
Ogranicz liczbę urządzeń oraz zalogowanych użytkowników, którzy w danym momencie korzystają z sieci WiFi (duża liczba podłączonych urządzeń może spowalniać Twoje WiFi);
Jeśli to możliwe, podłącz urządzenia po kablu, w szczególności telewizor, komputer oraz konsolę do gier
Dlaczego prędkość mojego Internetu jest mniejsza, gdy łączę się po Wi-Fi?
Prędkość łącza oferowanego przez E-CHO jest wartością maksymalną, możliwą do osiągnięcia przy połączeniu kablowym. Nie jest możliwe zagwarantowanie prędkości Internetu dostępnego drogą bezprzewodową, ponieważ jej siła zależna jest od takich czynników jak:
Odległość urządzeń od Routera;
Przeszkody na drodze – fale sieci bezprzewodowej mogą być zatrzymywane lub tłumione przez elementy konstrukcyjne budynku;
Urządzenia w pobliżu, w szczególności kuchenki mikrofalowe, głośniki, telefony komórkowe – mogą one zakłócać sygnał;
Inne urządzenia pracujące na częstotliwościach sieci WiFi (inne routery WiFi, urządzenia Bluetooth, urządzenia bezprzewodowe);
Możliwości techniczne urządzenia końcowego;
Połączenie między routerem a urządzeniem;
Dlaczego widzę mniejszą prędkość Internetu?
Odległość urządzeń od Routera;
Przeszkody na drodze – fale sieci bezprzewodowej mogą być zatrzymywane lub tłumione przez elementy konstrukcyjne budynku;
Urządzenia w pobliżu, w szczególności kuchenki mikrofalowe, głośniki, telefony komórkowe – mogą one zakłócać sygnał;
Inne urządzenia pracujące na częstotliwościach sieci WiFi (inne routery WiFi, urządzenia Bluetooth, urządzenia bezprzewodowe);
Możliwości techniczne urządzenia końcowego;
Połączenie między routerem a urządzeniem;
Dlaczego nie mogę połączyć się z siecią bezprzewodową Wi-Fi?
Sprawdź czy wprowadzone hasło jest poprawne;
Wykonaj restart karty sieciowej (karta mogła się zawiesić)/ponowne uruchomienie komputera. W przypadku laptopa włącz/wyłącz WiFi;
Sprawdź dostępność sieci na innym urządzeniu;
Jeżeli usługa nadal nie działa, prosimy o kontakt z Infolinią.
Nie działa mi Internet podłączony kablem do komputera – co mogę zrobić?
Odłącz kabel ethernetowy od Routera i komputera i ponownie podłącz. W przypadku dalszych problemów, wykonaj kilku sekundowy restart prądowy Routera. W przypadku ponownego uruchomienia Routera usługa nadal nie działa, prosimy o kontakt z Infolinią.
Jak uzyskać stały adres IP?
Należy wybrać ofertę dla firm, bądź dokupić opcję stałego adresu IP do umowy indywidualnej.
Czy mogę zmienić hasło do Wi-Fi?
Tak, jest możliwość zmiany hasła po zalogowaniu się na Router WiFi, bądź po kontakcie z Biurem Obsługi Klienta lub Infolinią.
Jak nazywa się moja sieć bezprzewodowa Wi-Fi?
Nazwę sieci odnajdziesz na swoim koncie E-BOK lub uzyskasz informację po kontakcie z Biurem Obsługi Klienta bądź z Infolinią.
Testowe pytanie
Test
Gdzie należy zgłaszać usterki?
Usterki należy zgłaszać w Biurach Obsługi Klienta E-CHO lub poprzez kontakt telefoniczny z Infolinią pod numerem 95 715 9000.
Godziny pracy Biur Obsługi Klienta:
Choszczno, Rynek 2: Poniedziałek-Piątek 08:00-17:00
Barlinek, Sądowa 9A: Poniedziałek, Środa, Czwartek 09:00-17:00
Kalisz Pomorski, prof. Z. Religi 6: Wtorek i Czwartek 09:00-17:00
Godziny pracy Infolinii:
Poniedziałek-Piątek: 08:00-21:00
Sobota: 09:00-21:00
Niedziela i święta: 12:00-21:00
Jak zatrzymać swój numer telefonu stacjonarnego?
Wystarczy mieć ze sobą ostatni rachunek u danego operatora na którym znajduje się numer ewidencyjny klienta oraz dowód osobisty. Opiekun klienta przygotuje formularz przeniesienia numeru do firmy E-Cho, od klienta jest tylko wymagany podpis, całą formalność załatwia opiekun klienta.
Co zrobić w razie utraty PINu Rodzicielskiego / PINu Zakupów.
Należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.
Czy możliwa jest zmiana PINu?
Tak, zmianę można wykonać poprzez Menu główne -> Ustawienia -> Zabezpieczenia (wymagane jest podanie poprzedniego PINu).
W jaki sposób zabezpieczyć niektóre kanały przed dostępem dzieci?
Ograniczenie dostępu do materiałów przeznaczonych dla osób w różnym wieku:
Menu główne -> Ustawienia -> Zabezpieczenia -> Blokada Rodzicielska.
zabezpieczenie każdego kanału Pinem Rodzicielskim.
Menu Ustawienia -> Kanały telewizyjne (podanie PINu rodzicielskiego) -> Porządek wszystkich kanałów-> Ręczna konfiguracja: Kłódką widoczną po prawej stronie nazwy kanału włączamy lub wyłączamy blokadę rodzicielską.
Czy można zmienić kolejność kanałów?
Tak, poprzez menu ustawień w dekoderze.
- Wejść w zakładkę TELEWIZJA.
- Wejść w opcję ZARZĄDZANIE KANAŁAMI (po wejściu należy wpisać kod pin, dostępny w umowie).
- Wejść w opcję STWÓRZ NOWĄ LISTĘ KANAŁÓW.
Czy do dekodera potrzebny jest zewnętrzny dysk?
Nie. Nagrane programy przechowywane są na serwerze E-CHO.
Czy mogę obejrzeć nagrany program na tablecie lub komputerze?
Niestety, nie ma takiej możliwości.
W jaki sposób obsługuje się Telewizję E-CHO?
Informację o działaniu Telewizji E-CHO uzyskasz w instrukcji obsługi, dostępnej w wersji PODSTAWOWEJ oraz w wersji z NAPISAMI [KLIKNIJ TUTAJ].
Co to jest dekoder telewizji IPTV?
Urządzenie cyfrowe, niewymagające instalacji antenowej, podłączany jest do ONU za pomocą typowego kabla komputerowego, tzw. „Skrętki”. Dekoder umożliwia odbiór programów TV i radiowych w jakości cyfrowej w standardzie Full-HD. Posiada przydatne funkcje: pauza, cofanie i nagrywanie programów telewizyjnych.
Co to jest ONU?
Optyczna jednostka sieciowa. Urządzenie, do którego podłączony jest światłowód. Z urządzenia tego rozchodzą się sygnały dla urządzeń końcowych użytkownika w zależności od wykupionych usług, np. dekoder telewizji, telefon stacjonarny, komputer bądź router. Urządzenie ONU może pełnić również funkcję routera WiFi.
Czy do każdej usługi E-CHO musi być przeciąganie oddzielne łącze?
Nie. Do klienta przeprowadzany jest jedynie kabel światłowodowy, który jest podłączony do Modemu/Routera Operatora E-CHO. Podłączenie dekodera od Telewizji jest prowadzone osobnym kablem, ethernetowym, który łączy się z Modemem/Routerem, Telefon Stacjonarny łączony jest na tej samej zasadzie kablem telefonicznym.
Jak wygląda instalacja łącza?
W blokach i budynkach wielorodzinnych światłowód prowadzony jest ze skrzynki umieszczonej na klatce schodowej do mieszkania klienta i zakończony gniazdkiem.
W domkach jednorodzinnych światłowód doprowadzony jest w specjalnej rurce zakończanej gniazdkiem.
Instalacja światłowodowa zakończona jest gniazdkiem, do którego podłączone jest urządzenie abonenckie tzw. ONU. Światłowód ma zaledwie kilka mm grubości i łatwo go poprowadzić w rogach ścian, przy podłodze lub ukryć w listwach przypodłogowych. Podczas instalacji dokładamy starań aby wszystkie przewody poprowadzić zgodnie z zaleceniami technicznymi przy tym zachowując estetykę.
Pytania zadawane przez naszych klientów
Czy osiągnę prędkość 1 Gb/s po kablu?
Czy mogę zakupić do oferty usługę Deco Wi-Fi Mesh?
Tak, usługa Deco WiFi Mesh jest dostępna do każdej z ofert na usługę Internetu.
Co to jest Deco Wi-Fi Mesh?
Deco wykorzystuje kilka urządzeń do stworzenia jednolitej sieci Wi-Fi. Pożegnaj słaby sygnał i martwe strefy na zawsze!
Dzięki zaawansowanej technologii Mesh urządzenia automatycznie przełączają się, gdy przemieszczasz się po domu, co umożliwia stworzenie jednolitej sieci i korzystanie z najszybszych dostępnych prędkości. System Deco udźwignie największe obciążenia i najbardziej intensywny ruch sieciowy, zapewniając połączenia bez opóźnień nawet 100 urządzeniom jednocześnie. Kontrola rodzicielska pozwala na monitorowanie czasu spędzanego w sieci i kontrolowanie treści przeglądanych przez wszystkich domowników.
Czy mogę zablokować czasowo dostęp do Internetu?
Tak, opcja czasowej blokady dostępu do usługi Internetu jest dostępna w serwisie E-BOK.
Czy mogę wymienić modem?
Jeśli sprzęt nie działa prawidłowo, wymiana jest bezpłatna. Potwierdź to, kontaktując się z Infolinią.
Czy mogę podłączyć swój router do modemu E-CHO?
Tak, w zależności od ustawionego profilu w systemie E-CHO w portach od Lan 1 do Lan 4 kablem ethernetowym można podłączyć swój router.
Co to jest kanał Wi-Fi i jak go zmienić?
Każde pasmo podzielone jest na określoną liczbę kanałów.
Jeśli na danym kanale działa wiele sieci WiFi, jakość Twojego połączenia bezprzewodowego może się pogorszyć. Dlatego zalecamy zmianę na inny kanał, który jest najmniej zakłócony.
Standardy Wi-Fi.
Działanie sieci WiFi zależne jest również od jakości urządzeń wysyłających (np.: router) i odbierających (np.: laptop) oraz od ich konfiguracji.
Standardy sieci WiFi określają maksymalne prędkości przesyłania danych, a także odbierania ich od urządzeń podłączonych do sieci.
Jeśli chcesz korzystać komfortowo z WiFi na telefonie, wybierz ten zgodny ze standardem 802.11ac (WiFi 5) lub 802.11ax (WiFi 6), który jest kompatybilny wstecz.
Jakie są różnice między siecią 2.4GHz i 5GHz – które pasmo wybrać?
Pasmo 2.4GHz charakteryzuje się:
Prędkość – niska w warunkach domowych max 80 Mb/s;
Stabilność – niska, częste zakłócenia i przerwy w odbiorze usługi;
Ping – podlegający częstym i dużym odchyleniom, praktycznie uniemożliwiający rozrywkę gry typu online;
Pasmo 5GHz charakteryzuje się:
Prędkość – wysoka w warunkach domowych nawet do 700 mb/s;
Stabilność – wysoka, jeżeli tylko sygnał jest prawidłowy jakościowo zbliżona do połączenia przewodowego;
Ping – niski i stabilny, umożliwiający nawet rozrywki online;
W jaki sposób mogę poprawić jakość sieci bezprzewodowej Wi-Fi?
Zmiana miejsca ustawienia routera:
Umieścić urządzenie w centralnej części mieszkania, dzięki czemu sygnał będzie docierał i działał stabilniej w większej ilości pomieszczeń;
Usuń wszelkie przeszkody w jego otoczeniu, szczególnie elektronikę;
Jeśli urządzenie ma antenki, zmień ich propozycję;
Zmiana kanału sieci na stronie konfiguracji routera.
Zmiana na opcję WiFi Deco M4.
Co ma wpływ na jakość mojej sieci?
PAMIĘTAJ!
Nie umieszczaj routera w szafkach ani pod meblami;
Nie przesłaniaj go innymi przedmiotami;
Najlepsze parametry uzyskasz jak urządzenie odbiorcze będzie w odległości ok. 20 cm od urządzenia nadającego sygnał WiFi;
Ogranicz liczbę urządzeń oraz zalogowanych użytkowników, którzy w danym momencie korzystają z sieci WiFi (duża liczba podłączonych urządzeń może spowalniać Twoje WiFi);
Jeśli to możliwe, podłącz urządzenia po kablu, w szczególności telewizor, komputer oraz konsolę do gier
Dlaczego prędkość mojego Internetu jest mniejsza, gdy łączę się po Wi-Fi?
Prędkość łącza oferowanego przez E-CHO jest wartością maksymalną, możliwą do osiągnięcia przy połączeniu kablowym. Nie jest możliwe zagwarantowanie prędkości Internetu dostępnego drogą bezprzewodową, ponieważ jej siła zależna jest od takich czynników jak:
Odległość urządzeń od Routera;
Przeszkody na drodze – fale sieci bezprzewodowej mogą być zatrzymywane lub tłumione przez elementy konstrukcyjne budynku;
Urządzenia w pobliżu, w szczególności kuchenki mikrofalowe, głośniki, telefony komórkowe – mogą one zakłócać sygnał;
Inne urządzenia pracujące na częstotliwościach sieci WiFi (inne routery WiFi, urządzenia Bluetooth, urządzenia bezprzewodowe);
Możliwości techniczne urządzenia końcowego;
Połączenie między routerem a urządzeniem;
Dlaczego widzę mniejszą prędkość Internetu?
Odległość urządzeń od Routera;
Przeszkody na drodze – fale sieci bezprzewodowej mogą być zatrzymywane lub tłumione przez elementy konstrukcyjne budynku;
Urządzenia w pobliżu, w szczególności kuchenki mikrofalowe, głośniki, telefony komórkowe – mogą one zakłócać sygnał;
Inne urządzenia pracujące na częstotliwościach sieci WiFi (inne routery WiFi, urządzenia Bluetooth, urządzenia bezprzewodowe);
Możliwości techniczne urządzenia końcowego;
Połączenie między routerem a urządzeniem;
Dlaczego nie mogę połączyć się z siecią bezprzewodową Wi-Fi?
Sprawdź czy wprowadzone hasło jest poprawne;
Wykonaj restart karty sieciowej (karta mogła się zawiesić)/ponowne uruchomienie komputera. W przypadku laptopa włącz/wyłącz WiFi;
Sprawdź dostępność sieci na innym urządzeniu;
Jeżeli usługa nadal nie działa, prosimy o kontakt z Infolinią.
Nie działa mi Internet podłączony kablem do komputera – co mogę zrobić?
Odłącz kabel ethernetowy od Routera i komputera i ponownie podłącz. W przypadku dalszych problemów, wykonaj kilku sekundowy restart prądowy Routera. W przypadku ponownego uruchomienia Routera usługa nadal nie działa, prosimy o kontakt z Infolinią.
Jak uzyskać stały adres IP?
Należy wybrać ofertę dla firm, bądź dokupić opcję stałego adresu IP do umowy indywidualnej.
Czy mogę zmienić hasło do Wi-Fi?
Tak, jest możliwość zmiany hasła po zalogowaniu się na Router WiFi, bądź po kontakcie z Biurem Obsługi Klienta lub Infolinią.
Jak nazywa się moja sieć bezprzewodowa Wi-Fi?
Nazwę sieci odnajdziesz na swoim koncie E-BOK lub uzyskasz informację po kontakcie z Biurem Obsługi Klienta bądź z Infolinią.
Pytania zadawane przez naszych klientów
Jak utworzyć listę ulubionych kanałów na dekoderze?
Należy wejść w ustawienia, następnie:
- Wejść w zakładkę TELEWIZJA.
- Wejść w opcję ZARZĄDZANIE KANAŁAMI (po wejściu należy wpisać kod pin, dostępny w umowie).
- Wejść w opcję STWÓRZ NOWĄ LISTĘ KANAŁÓW.
Czy mogę wymienić pilot?
Jeśli pilot od dekodera jest niesprawny, to po ocenie Biura Obsługi Klienta pilot będzie dostępny do wymiany płatnej bądź bezpłatnej w zależności od tego, czy pilot został uszkodzony fizycznie (pęknięcia lub zalanie).
Czy mogę wymienić dekoder?
W razie problemów technicznych, które będą potwierdzone przez Dział Techniczny, tak, dekoder będzie miał dostępną bezpłatną wymianę.
Czy mogę oglądać materiały archiwalne wyemitowane w przeszłości przez E-CHO TV?
Niektóre nagrania są dostępne na kanale Telewizja Choszczno w serwisie YouTube. Również jest możliwość zakupienia płyty z danymi nagraniami.
Jak mogę odbierać program z ogłoszeniami?
Podłączając usługę Telewizji Operatora E-CHO w swoim domu.
Jak mogę oglądać program lokalny?
Podłączając usługę Telewizji Operatora E-CHO w swoim domu.
Czy mogę oglądać telewizję E-CHO w Internecie?
Nie, telewizja E-CHO jest tylko i wyłącznie dostępna w oparciu o instalację u klienta łącza światłowodowego. Dostęp do Telewizji E-CHO nie jest dostępny w Internecie.
Czy dekodery telewizji E-CHO działają bezprzewodowo?
Nie, dekodery są podłączone kablem ethernetowym z końcówką RJ45.
Czy mogę oglądać telewizję na kilku telewizorach?
Tak, w ofercie Operatora E-CHO jest dostępna opcja Multiroom.
Czy muszę mieć dekoder, aby oglądać telewizję?
Tak, aby oglądać Telewizję u Operatora E-CHO konieczny jest dekoder IPTV, który jest podłączany w trakcie podłączenia usługi u klienta.
Co zrobić, gdy dekoder nie reaguje na pilota?
W pierwszej kolejności zweryfikuj baterie w pilocie. Jeśli po wymianie baterii dekoder nadal nie reaguje na pilota, proszę zrestartować prądowo dekoder.
W przypadku niepowodzenia, skontaktuj się z Infolinią, bądź udaj się do najbliższego Biura Obsługi Klienta.
Czy możliwa jest zmiana PINu?
Tak, zmianę można wykonać poprzez Menu główne -> Ustawienia -> Zabezpieczenia (wymagane jest podanie poprzedniego PINu).
W jaki sposób zabezpieczyć niektóre kanały przed dostępem dzieci?
Ograniczenie dostępu do materiałów przeznaczonych dla osób w różnym wieku:
Menu główne -> Ustawienia -> Zabezpieczenia -> Blokada Rodzicielska.
zabezpieczenie każdego kanału Pinem Rodzicielskim.
Menu Ustawienia -> Kanały telewizyjne (podanie PINu rodzicielskiego) -> Porządek wszystkich kanałów-> Ręczna konfiguracja: Kłódką widoczną po prawej stronie nazwy kanału włączamy lub wyłączamy blokadę rodzicielską.
Czy można zmienić kolejność kanałów?
Tak, poprzez menu ustawień w dekoderze.
- Wejść w zakładkę TELEWIZJA.
- Wejść w opcję ZARZĄDZANIE KANAŁAMI (po wejściu należy wpisać kod pin, dostępny w umowie).
- Wejść w opcję STWÓRZ NOWĄ LISTĘ KANAŁÓW.
Czy do dekodera potrzebny jest zewnętrzny dysk?
Nie. Nagrane programy przechowywane są na serwerze E-CHO.
Czy mogę obejrzeć nagrany program na tablecie lub komputerze?
Niestety, nie ma takiej możliwości.
W jaki sposób obsługuje się Telewizję E-CHO?
Informację o działaniu Telewizji E-CHO uzyskasz w instrukcji obsługi, dostępnej w wersji PODSTAWOWEJ oraz w wersji z NAPISAMI [KLIKNIJ TUTAJ].
Co to jest dekoder telewizji IPTV?
Urządzenie cyfrowe, niewymagające instalacji antenowej, podłączany jest do ONU za pomocą typowego kabla komputerowego, tzw. „Skrętki”. Dekoder umożliwia odbiór programów TV i radiowych w jakości cyfrowej w standardzie Full-HD. Posiada przydatne funkcje: pauza, cofanie i nagrywanie programów telewizyjnych.
Pytania zadawane przez naszych klientów
Dzwoniąc na mój numer ukazuje się komunikat „Abonent czasowo niedostępny”.
Sprawdź czy aparat telefoniczny jest prawidłowo podłączony. W przypadku dalszych problemów skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta lub z Infolinią.
Ile kosztuje przeniesienie numeru telefonu?
Usługa przeniesienia numeru telefonu jest bezpłatna.
Czy mogę przenieść swój numer telefonu?
Tak, wystarczy przyjść do jednego z Biur Obsługi Klienta i wraz z Konsultantem wypełnić stosowny formularz przeniesienia numeru. Cały proces przeniesienia numeru jest wykonywany przez Operatora E-CHO.
Jak przenieść numer telefonu?
Wystarczy przyjść do jednego z Biur Obsługi Klienta i wraz z Konsultantem wypełnić stosowny formularz przeniesienia numeru. Cały proces przeniesienia numeru jest wykonywany przez Operatora E-CHO.
Jak zatrzymać swój numer telefonu stacjonarnego?
Wystarczy mieć ze sobą ostatni rachunek u danego operatora na którym znajduje się numer ewidencyjny klienta oraz dowód osobisty. Opiekun klienta przygotuje formularz przeniesienia numeru do firmy E-Cho, od klienta jest tylko wymagany podpis, całą formalność załatwia opiekun klienta.
Pytania zadawane przez naszych klientów
Nie mogę zalogować się do E-BOK.
Upewnij się, że jesteś zalogowany do sieci Operatora E-CHO, ponieważ serwis E-BOK jest dostępny tylko przy zalogowaniu do sieci E-CHO na łączu bezprzewodowym lub kablowym.
Jeśli jesteś połączony do sieci E-CHO, sprawdź, czy prawidłowo wpisujesz dane do logowania (nazwa użytkownika i hasło; uwaga na wielkość znaków!).
Czy mogę przedłużyć umowę w E-BOK?
Nie, przedłużenie umowy jest możliwe po kontakcie z Infolinią, bądź w jednym z Biur Obsługi Klienta.
Co to jest E-BOK?
Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, serwis z dostępem do danych klienckich, takie jak umowy, finanse.
Gdzie należy zgłaszać usterki?
Usterki należy zgłaszać w Biurach Obsługi Klienta E-CHO lub poprzez kontakt telefoniczny z Infolinią pod numerem 95 715 9000.
Godziny pracy Biur Obsługi Klienta:
Choszczno, Rynek 2: Poniedziałek-Piątek 08:00-17:00
Barlinek, Sądowa 9A: Poniedziałek, Środa, Czwartek 09:00-17:00
Kalisz Pomorski, prof. Z. Religi 6: Wtorek i Czwartek 09:00-17:00
Godziny pracy Infolinii:
Poniedziałek-Piątek: 08:00-21:00
Sobota: 09:00-21:00
Niedziela i święta: 12:00-21:00
Co zrobić w razie utraty PINu Rodzicielskiego / PINu Zakupów.
Należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.
Pytania zadawane przez naszych klientów
Ile kosztuje przeniesienie usług na inny adres?
Standardowy koszt przeniesienia usług to 299 zł. Istnieje możliwość indywidualnej wyceny w zależności od adresu, który będzie adresem przeniesienia usług.
Czy mogę przenieść usługi na inny adres?
Tak, jeśli dany adres jest w zasięgu sieci.
Chcę przenieść usługę na inny adres, jak mam to zrobić?
Skontaktuj się z Infolinią, bądź odwiedź jedno z naszych Biur Obsługi Klienta, gdzie dokonana zostanie weryfikacja dostępności danego adresu pod potencjalne przeniesienie usług.
Ile kosztuje przeniesienie numeru telefonu?
Usługa przeniesienia numeru telefonu jest bezpłatna.
Czy mogę przenieść swój numer telefonu?
Tak, wystarczy przyjść do jednego z Biur Obsługi Klienta i wraz z Konsultantem wypełnić stosowny formularz przeniesienia numeru. Cały proces przeniesienia numeru jest wykonywany przez Operatora E-CHO.
Jak przenieść numer telefonu?
Wystarczy przyjść do jednego z Biur Obsługi Klienta i wraz z Konsultantem wypełnić stosowny formularz przeniesienia numeru. Cały proces przeniesienia numeru jest wykonywany przez Operatora E-CHO.
Jak zatrzymać swój numer telefonu stacjonarnego?
Wystarczy mieć ze sobą ostatni rachunek u danego operatora na którym znajduje się numer ewidencyjny klienta oraz dowód osobisty. Opiekun klienta przygotuje formularz przeniesienia numeru do firmy E-Cho, od klienta jest tylko wymagany podpis, całą formalność załatwia opiekun klienta.
Pytania zadawane przez naszych klientów
Czy mogę zmniejszyć pakiet usług i obniżyć koszty?
Jedynie w momencie, gdy umowa zbliża się do przejścia na czas nieokreślony, gdy jest możliwe przedłużenie umowy.
Czy cesja umowy jest bezpłatna?
Nie, opłata za wykonanie cesji wynosi 49.00 zł
Jak wykonać cesję umowy?
Należy odbyć wizytę w jednym z Biur Obsługi Klienta. Podczas wizyty koniecznie obecny musi być Cedent oraz Cesjonariusz.
W jaki sposób zmienić dane na umowie?
Podpisując stosowny aneks w jednym z Biur Obsługi Klienta.
Czy mogę odstąpić od umowy/aneksu?
Jedynie gdy są zawarte poza lokalem, zgodnie w okresie 14 dni od zawarcia umowy/aneksu klient może odstąpić od nich bez konsekwencji.
Jak zwrócić sprzęt?
Należy zdać go w jednym z Biur Obsługi Klienta (dokładny spis zwrotu klient otrzymuje w momencie złożenia wypowiedzenia umowy w Biurze Obsługi Klienta).
W jaki sposób mogę przedłużyć umowę?
Umowę można przedłużyć w jednym z Biur Obsługi Klienta lub kontaktując się z Infolinią pod numerem 95 715 9000.
W jaki sposób mogę podpisać umowę?
Umowę można zawrzeć w jednym z Biur Obsługi Klienta, dzwoniąc na Infolinię pod numer 95 715 9000 (podpisanie umowy podczas umówionej instalacji usług) lub składając zamówienie na stronie internetowej Operatora.
Czy mogę dokupić usługę do już trwającej umowy?
Tak, do trwającej umowy jest możliwość dobrania dodatkowych usług np. Router Wi-Fi, Wi-Fi Deco, Multiroom, Pakiety Premium.
Jak wygląda procedura rezygnacji z umowy?
Należy złożyć wizytę w jednym z Biur Obsługi Klienta z aktualnym dowodem osobistym.
Czy mogę zrezygnować z jakiejś usługi w trakcie trwania umowy?
Jedynymi usługami jakie są dostępne do rezygnacji w trakcie trwania umowy są opcje dodatkowe takie jak Router Wi-Fi, Multiroom, bądź pakiety premium, jeśli nie wiążą się z regulaminem oferty promocyjnej, które mogą uniemożliwić rezygnację z nich przez cały okres trwania umowy.
Czy mogę zawiesić usługi i na jaki okres?
Tak, jest to możliwe. Gdy zawarta umowa przechodzi na czas nieokreślony, istnieje możliwość zawieszenia umowy na okres do 6 miesięcy.
Kończy mi się umowa – co muszę zrobić?
Należy skontaktować się z Infolinią bądź odwiedzić jedno z Biur Obsługi Klienta w celu podjęcia dalszych decyzji.
Czy jest możliwość dokupienia modemu Wi-Fi do trwającej umowy?
Tak, jest to możliwe aneksując dotychczasową umowę o opcję Routera Wi-Fi.
Co jest potrzebne do zawarcia umowy?
Należy podsiadać aktualny dowód osobisty. Jeśli osoba zawierająca umowę jest obcokrajowcem, to do zawarcia umowy potrzebne będą następujące dokumenty:
- aktualny paszport/wiza pobytowa
Na jaki czas podpisywana jest umowa?
Umowa z Operatorem E-CHO jest zawierana na okres 12 i 24 miesięcy.
Czy mogę przedłużyć umowę w E-BOK?
Nie, przedłużenie umowy jest możliwe po kontakcie z Infolinią, bądź w jednym z Biur Obsługi Klienta.
Czy mogę przenieść usługi na inny adres?
Tak, jeśli dany adres jest w zasięgu sieci.
Pytania zadawane przez naszych klientów
Co zrobić z nadpłatą na koncie?
Nadpłata może pozostać na poczet rozliczenia przyszłych faktur. Jeśli chcesz wypłacić sumę nadpłaty, należy złożyć pismo do Biura Obsługi Klienta, w którym zawarte będzie konto, z którego są dokonywane opłaty, by móc zatwierdzić dokonanie zwrotu pieniędzy.
Czy jest możliwość wydłużenia terminu płatności faktury?
Tak, należy połączyć się z Infolinią, gdzie będzie możliwość przełączenia do Działu Rozliczeń, by móc ustalić indywidualnie termin płatności.
Czy jest możliwe rozłożenie zadłużenia na raty?
Możliwości rozłożenia zaległych płatności na raty są indywidualnie oceniane poprzez kontakt z Działem Rozliczeń.
Jaki jest termin płatności faktury?
Termin płatności faktur jest oznaczony do 15 dnia każdego miesiąca.
Czy mogę otrzymać fakturę listownie?
Tak, jest taka możliwość. Należy zawrzeć to w umowie, bądź aneksie do umowy z dodatkowym kosztem miesięcznym w wysokości 5 zł.
Pytania zadawane przez naszych klientów
Jak długo trwa instalacja?
Średni czas instalacji waha się między 2-3 godziny, lecz wszystko jest oceniane na podstawie rodzaju zabudowy, wymagań technicznych i rodzaju podłączanych usług.
Czy dekodery telewizji E-CHO działają bezprzewodowo?
Nie, dekodery są podłączone kablem ethernetowym z końcówką RJ45.
Czy jest możliwość zamówienia audytu sieci?
Tak, jest możliwość zamówienia audytu sieci. Koszt audytu wynosi 123.00 zł
Co to jest dekoder telewizji IPTV?
Urządzenie cyfrowe, niewymagające instalacji antenowej, podłączany jest do ONU za pomocą typowego kabla komputerowego, tzw. „Skrętki”. Dekoder umożliwia odbiór programów TV i radiowych w jakości cyfrowej w standardzie Full-HD. Posiada przydatne funkcje: pauza, cofanie i nagrywanie programów telewizyjnych.
Co to jest ONU?
Optyczna jednostka sieciowa. Urządzenie, do którego podłączony jest światłowód. Z urządzenia tego rozchodzą się sygnały dla urządzeń końcowych użytkownika w zależności od wykupionych usług, np. dekoder telewizji, telefon stacjonarny, komputer bądź router. Urządzenie ONU może pełnić również funkcję routera WiFi.
Czy do każdej usługi E-CHO musi być przeciąganie oddzielne łącze?
Nie. Do klienta przeprowadzany jest jedynie kabel światłowodowy, który jest podłączony do Modemu/Routera Operatora E-CHO. Podłączenie dekodera od Telewizji jest prowadzone osobnym kablem, ethernetowym, który łączy się z Modemem/Routerem, Telefon Stacjonarny łączony jest na tej samej zasadzie kablem telefonicznym.
Jak wygląda instalacja łącza?
W blokach i budynkach wielorodzinnych światłowód prowadzony jest ze skrzynki umieszczonej na klatce schodowej do mieszkania klienta i zakończony gniazdkiem.
W domkach jednorodzinnych światłowód doprowadzony jest w specjalnej rurce zakończanej gniazdkiem.
Instalacja światłowodowa zakończona jest gniazdkiem, do którego podłączone jest urządzenie abonenckie tzw. ONU. Światłowód ma zaledwie kilka mm grubości i łatwo go poprowadzić w rogach ścian, przy podłodze lub ukryć w listwach przypodłogowych. Podczas instalacji dokładamy starań aby wszystkie przewody poprowadzić zgodnie z zaleceniami technicznymi przy tym zachowując estetykę.
Pytania zadawane przez naszych klientów
Czy mogę oglądać materiały archiwalne wyemitowane w przeszłości przez E-CHO TV?
Niektóre nagrania są dostępne na kanale Telewizja Choszczno w serwisie YouTube. Również jest możliwość zakupienia płyty z danymi nagraniami.
Jak mogę odbierać program z ogłoszeniami?
Podłączając usługę Telewizji Operatora E-CHO w swoim domu.
Jak mogę oglądać program lokalny?
Podłączając usługę Telewizji Operatora E-CHO w swoim domu.
Czy mogę oglądać telewizję E-CHO w Internecie?
Nie, telewizja E-CHO jest tylko i wyłącznie dostępna w oparciu o instalację u klienta łącza światłowodowego. Dostęp do Telewizji E-CHO nie jest dostępny w Internecie.
Gdzie należy zgłaszać usterki?
Usterki należy zgłaszać w Biurach Obsługi Klienta E-CHO lub poprzez kontakt telefoniczny z Infolinią pod numerem 95 715 9000.
Godziny pracy Biur Obsługi Klienta:
Choszczno, Rynek 2: Poniedziałek-Piątek 08:00-17:00
Barlinek, Sądowa 9A: Poniedziałek, Środa, Czwartek 09:00-17:00
Kalisz Pomorski, prof. Z. Religi 6: Wtorek i Czwartek 09:00-17:00
Godziny pracy Infolinii:
Poniedziałek-Piątek: 08:00-21:00
Sobota: 09:00-21:00
Niedziela i święta: 12:00-21:00
Co zrobić w razie utraty PINu Rodzicielskiego / PINu Zakupów.
Należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.
Czy możliwa jest zmiana PINu?
Tak, zmianę można wykonać poprzez Menu główne -> Ustawienia -> Zabezpieczenia (wymagane jest podanie poprzedniego PINu).
Masz inne pytania?
Napisz do nas, na pewno pomożemy!